Jaké existují druhy kódů dálkovych ovladačů?

V zásadě existují 3 druhy:

1. Pevný kód - ovladač je vybaven pevným kódem. Neznamená to ovšem, že když si někdo koupí stejný výrobek a poté zaparkuje vedle Vašeho auta a stiskne ovladač, že se otevře zároveň i Váš vůz. Každý ovladač má svůj jedinečný kód a těchto kódů mohou být tisíce. Podobně jako když si koupíte klíč k zámku. Každý klíč má svoje jedinečné vybroušení zoubků, i když jsou oba klíče od stejného výrobce.

2. Plovoucí kód - ovladač je vybaven kódem, který se při každém stisku tlačítka mění. Řídící jednotka autoalarmu je nastavena tak, aby nepřijala dvakrát po sobě stejný kód. Tím je zajištěno, že nedojde k otevření auta naskenováním (načtením) právě vyslaného kódu a jeho opětovným odesláním k autu. Takovýto typ ovladačů doporučuji k vozům v hodnotě od cca 150000,- výše. Ale určitě není na škodu i u levnějších aut.

3. Plovoucí kód & Antiscan - ovladač je vybaven plovoucím kódem a navíc je chráněn funkcí "Antiscan". Tato funkce zajišťuje, že není možné alarm otevřít pomocí zařízení, které vysílá miliony kombinací kódů směrem k alarmu. Jedná se tady o ochranu proti pokusům napodobit kód ovladače. Pokud alarm přijme několik různých kódů na stejné frekvenci, většinou se na určitou dobu zablokuje a jeho odblokace je možná pouze nouzovou deaktivací nebo po uplynutí této doby.


Je dálkový start zabezpečený proti zařazené rychlosti a následnému rozjetí u vozidel s manuální převodovkou?

Ano, systém se napojuje na dveřní spínače a funguje to tak že při příjezdu vozidla a následném zaparkování musíte zařadit neutrál protože při vytáhnutí klíčku ze zapalování bude motor stále nastartovaný a vypne se až po uzavření posledních dveří nebo uzavření kufru.

Systém má nastavený tzv.- rezervační režim - kdy můžete vozidlo na dálku startovat, pokud by jste otevřeli alespoň jedny dveře nebo kufr auto nepůjde nastartovat rezervační režim je zrušený ( kdyby se někdo dostal do auta mohl by nevědomky zařadit rychlost).

U vozidel s automatickou převodovkou je to jednodušší jelikož auto jde startovat pouze na N nebo P (NEUTRÁL, PARKING)


RJ CZ KEJ. Jak je to s vyřezáním a nakódováním těchto nových klíčů přece v originálních klíčích je imobilizér a auto nejde nastartovat a kódování je celkem drahá věc?

Klíče lze bezproblémově vyřezat u naší spolupracující firmy (servisní středisko fab kaletová) cena jednoho výřezu je 300,- .

Z originálních klíčů se vyjme imobilizér a zasadí se do nových dálkových ovladačů.


Je třeba provádět pravidelnou údržbu autoklimatizace?

ANO. Pro správnou funkci autoklimatizace a to z několika důvodů. Drobné úniky chladící ekologické kapaliny R134a jsou běžné. Už ze svého principu vysokotlakého zařízení jakým klimatizace je, není v silách výrobců vytvořit dokonale těsný okruh. Rázy vibrace a vysoké teploty v motorovém prostoru k těmto únikům přispívají. Limity výrobců udávají úniky i 20-30% ročně. Když není v okruhu dostatek chladiva, je snížena účinnost chlazení a tím i možnost zvýšeného opotřebení některých dílů klimatizace.


Jak často dělat pravidelnou údržbu autoklimatizace?

Jednou ročně.Pravidelným servisem prodloužíte životnost dílů, které jsou součástí autoklimatizace.Například cena nového kompresoru autoklimatizace se pohybuje dle typu cca 10-20tis Kč. Pravidelným čištěním autoklima předejdete zbytečnému opotřebování dílů.


Kdy provést pravidelný servis autoklimatizace?

Nejlépe v jarních měsících.Jarní měsíce jsou nejvhodnější termínem po zimní odstávce autoklimatizace z důvodu největšího zatížení autoklimatizace v letním období. Pokud nestihnete kontrolu klimatizace na jaře není problémem jakýkoliv jiný termín.


© Copyright Bednarz František 2010 created by Revolted